Jót tesz-e a gerincnek a futás?

Gondolhatnánk, hogy bármilyen mozgás jót tesz az egészségünknek, de ez nem így van. A helytelenül megválasztott vagy alkalmazott mozgásformával többet ártunk, mint használunk. Papp Edina jóga oktató és akupresszőr mai bejegyzésében arra keresi a választ, hogy jót tesz-e a gerincnek a futás.

Jót tesz-e a gerincnek a futás

Jót tesz-e a gerincnek a futás?

Sokan gondolják, hogy a futás árt a gerincnek, mert állandó rugózásnak van kitéve és mert vannak olyan emberek, akiknél a futás, kocogás gerincfájdalmat idéz elő.

Azt mindenki tudja, hogyha izommunkát végzünk, az izomsejteket fog termelni, nőni fog az izomtömeg. Ha az izületeinket állandó használatban tartjuk, termelődni fog az izületi folyadék(így előzhető meg az izületi kopás).

Ugyanígy, ha rendszeresen kocogunk, futunk, az nemhogy rossz a gerincnek, de a folyamatos rugózása a csigolyák közti porckorongnak erősíti azt.

De! Ez csak az egészséges gerincűekre igaz!

Egészséges az a gerinc, melynek van egy nyaki homorulata (lordózisa), egy háti domborulata (kifózisa) és egy ágyéki homorulata, a csigolyák megfelelő távolságban vannak egymástól, a csigolyák közti porckorongok teljesen épek és a helyükön vannak.

Ha a gerincnek rossz a tartása, az idegrendszer ki fog alakítani egy új mozgásmintát, amivel kompenzálja a hibákat, ezzel be fog vonni más izomcsoportokat is, így a futás hatására előfordulhatnak akár gerinc fájdalmak is, de csípő, térd fájdalmak is. Fontos ezekre figyelni, mert a fájdalom mindig egy jelzés arra, hogy változtass valamin. A fájdalom már a kötőszövetek sérülését jelenti.

A gericed egészségének megtartása ezért nagyon fontos.

A jóga gyakorlása testi szinten valójában erről szól: hogyan tartsd meg a gerinced egészségét.

Ha már problémád van a gerinccel, a jóga akkor is nagyon jó mozgásforma, de nem minden ászana hasznos ilyenkor, sőt!

Ha a futástól problémáid vannak de nem tudsz, nem akarsz lejönni róla, akkor nézesd meg a gerincedet.

Meg is kereshetsz, egy rövid látlelet (néhány gyakorlat elvégzése) után nagyjából kiderül, hol lehet a tartáshiba és ha ezeket kijavítod, vagyis tudatosan a helyes tartásra ösztönzöd a testedet, újra visszaáll az idegrendszered az eredeti, helyes mintára, javulni fog az egészséged.

A jóga egy életforma, melynek célja megismerni valódi önmagadat és teljes egyensúlyba kerülni azzal, aki valójában vagy.

Tarts velünk továbbra is! A következő bejegyzésünkben a jóga jótékonyhatásait mutatjuk be Edina segítségével!

A MOZO Stúdió zárva tartása miatt sem kell lemondanod Edina óráiról, mert az online órákon, előzetes bejelentkezés után továbbra is jógázhatsz vele.

Itt tudsz bejelentkezni az online órákra:

Aktuális órarend

  • 13
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 13
  •  
  •  
  •  
  •  

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

16 − 8 =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

A weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt. További információ

Az Uniós adatvédelmi törvény értelmében tájékoztatlak, hogy a mozostudio.hu honlapon "cookie"-kat, magyarul vagy "sütiket" használunk. A sütik kicsi, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el a számítógépeden, hogy minél egyszerűbbé és személyre szabottá tegye számodra a böngészést.
A sütiket bármikor letilthatod vagy újra engedélyezheted a böngésző beállításaiban. Amennyiben a tiltást nem teszed meg, illetve ha a "Rendben" feliratú gombra kattintasz, azzal elfogadod a sütik használatát.

További információért a sütikről és az adatkezelésről kattints az alábbi linkre:
Adatkezelési tájékoztató

Bezárás